20160531_102030On 31st May 2016, our class, class 2C and our teachers, Mrs Cantamessa and Mrs Cionna, went to “La Battinebbia “, an organic farm in San Paolo di Jesi, by school bus. Mrs Mony, the owner of the farm, was waiting for us. Her farm includes a country house and a big field where she cultivates a lot of plants: she has a vineyard to produce white wine organically (without chemical products), an olive grove, to produce olive oil and a kitchen garden with artichokes, sweet peppers, lettuce and a lot of other vegs according to the season. She also cultivates aromatic and officinal herbs such as rosemary, sage, thyme and lavender. In her orchard there are apple trees and above all cherry trees!

WE LOVE HER CHERRIES!!!  20160531_102435

After having visited the farm, we divided into groups and we worked on challenging activities such as crosswords, tests about different leaves and plants and our favourite… the magic box! We really enjoyed the experience and we hope to go there again !!!

Elisa, Sara

Durante il mese di maggio le classi prime ed alcune seconde della scuola Federico II si sono recate presso ” LA BATTINEBBIA”, una fattoria biologica che si trova a San Paolo di Jesi accompagnate dalle loro insegnanti di Inglese e da alcuni altri docenti. La signora Mony, la proprietaria della fattoria, ci stava aspettando. La fattoria comprende una casa di campagna e un grandissimo campo dove lei coltiva moltissime piante: ha un vigneto per la produzione di vino bianco biologico (senza prodotti chimici), un uliveto per la produzione di olio d’oliva e un orto dove abbiamo visto la lattuga, i peperoni e i carciofi e dove coltiva molti altri tipi di ortaggi a seconda delle stagioni. Coltiva anche le erbe aromatiche ed officinali come la lavanda, la salvia, il rosmarino e il timo. Nel suo frutteto ci sono alberi di mele e soprattutto alberi di ciliegio!! Noi amiamo le sue ciliegie!!!

(Traduzione di parte del testo in Lingua Inglese a cura di Giulia, classe 1B)

Students planting Rosemary cuttings on the farm